Friday 8 October 2010

Endelig: Mitt første innlegg!


Da var det på tide at jeg skrev mitt første innlegg :).

Det tok lang tid før jeg endelig begynte å skrive i bloggen, på grunn av at jeg har gruet meg litt til å skrive om IKT i undervisningen. Når det gjelder IKT kan
jeg ikke så mye; Jeg kan bruke Words for å skrive oppgaver, jeg kan laste ned bilder, og jeg kan bruke Internett både for e-post og for å lete etter informasjon, men å bruke IKT i undervisningen synes jeg er vanskelig.
Derfor ble jeg ganske glad da jeg så at det legges mye vekt på IKT i norsk 2 faget. IKT er et viktig element i alle fag. Ifølge LK06 så er det å bruke digitale virkemidler et mål i alle fag vi skal undervise, og det er derfor viktig at vi lærer å bruke IKT.
Da jeg var i praksis, la jeg merke til at mange lærere har vansker med å tilpasse IKT i undervisningen. Vi brukte datamaskinen sjeldent, og dette var noe som jeg synes var synd. IKT er en viktig ressurs som kan hjelpe oss i undervisningen, hvis vi vet hvordan vi kan bruke det.
Jeg gleder meg til å lære å bruke IKT i undervisningen, og jeg håper at jeg på slutten av dette året kan skrive at jeg har lært mye, og virkelig har fått utviklet IKT-kunnskapen min.

1 comment:

  1. En sein, men god og optimistisk start på blogginga. I bloggene våre vil du finne mange eksempler på gode IKT-anvendelser i skolen, enten direkte eller på nettsider det henvises til. På samlingene skal vi prøve ut programvare og opplegg.

    ReplyDelete